Заміна підшипника в пральній машині необхідна, коли техніка в процессі роботи під час прання білизни починає шуміти, скрипіти, стукти. З часом такі неприємні звуки можуть посилюватися, а потім стукіт перетворюється у нестерпний гуркіт. Якщо вчасно не замінити зіпсовану деталь, то пізніше зробити це буде складніше і дорожче. Без своєчасного ремонту техніка може повністю вийти з ладу. Оптимальним варіантом при виявленні несправності підшипника є його заміна на новий.
Підшипники можуть виходити з ладу при тривалій експлуатації пральної машини. Також вони ламаються в результаті попадання на деталь води. Можливе протікання води може викликати корозію і псування деталі. Як правило, таке протікання відбуваються з вини сальника. Він має невеликий термін придатності, тому через 5 - 7 років роботи починає пропускати воду. Машиний сальник розташований поруч з підшипниками, тому при кожній їх заміні необхідно міняти і його.
Проводити заміну підшипників самостійно досить складно і зовсім не швидко. Тому краще викликати професійного майстра. Всі роботи по ремонту пральної машини разом з новими запчастинами обійдуться замовнику приблизно в третину вартості нової техніки.
Як поміняти підшипник на пральній машині
Для виконання цього завдання необхідно практично повністю розібрати пральну машинку. Щоб виконати ці непрості ремонтні роботи, знадобиться значний перелік різноманітних, професійних інструментів:
- плоскогубці;
- шліцьова та хрестова викрутки;
- спеціальна викрутка з комплектом різних насадок;
- набір ключів різних розмірів;
- водостійкий герметик;
- зубило;
- гумовий молоток;
- великий, звичайний молоток.
Також Вам знадобляться нові сальники і підшипники до пралки аристон. Їх можна придбати у різних сервісах і спеціалізованних магазинах у Вашому місті, так і під замовлення у мережі інтернет.
Заміна підшипника в пральній машині: інструкція
Перед початком ремонтних робіт необхідно зняти верхню частину корпусу пральної машинки (кришку). Як правило, вона закріплена з заднього боку двома гвинтами. Після того, як їх викрутили, треба зрушити кришку у бік задньої частини корпусу та зняти її. Далі повністю витягаємо дозатор машинки. У деяких моделях при знятті дозаторів необхідно натиснути на засувку. Потім потрібно зняти панель управління. Для цього відкручуються саморізи, які її закріплюють у конструкції. Тепер панель можна акуратно вийняти та покласти на бічну частину корпусу.
Далі рекомендуемо відкрити люк і зняти зовнішній хомут манжети. Хомути мужуть бути різні. Одні знімаються за допомогою плоскогубців, інші можна демонтувати з використанням шлицевої викрутки. Коли хомут вже знято, необхідно відокремити манжету від передньої частини корпусу, після чого заправити її всередину машинки. Таким чином вона не буде заважати під час ремонтних робіт.
Після цього відкручуємо блокування конструкції. Воно, зазвичай, закріплено на двох гвинтах. Відкручуємо їх і, просунувши руку всередину між манжетою і стінкою, відокремлюємо пристрій блокування зсередини від стінки машини. Знімаємо елементи кріплення, які залишилися і демонтуємо передню частину корпусу. Так само краще заздалегідь зняти і задню частину корпусу, щоб потім не витрачати час.
Далі необхідно роз'єднати бункер дозатора з патрубком від бака машинки. Для цього потрібно зняти все, що заважає ремонтним роботам і послабити хомут. Прибираємо все туди, де воно не буде заважати. Потім нам потрібно зняти противагу, якщо вона розміщена спереду. Зазвичай противага фіксується на болтах, які можна відкрутити за допомогою викрутки.
Поступово підбираємося до нагрівального елементу - ТЕНу. У більшості моделей він знаходиться ззаду. Перш, ніж зняти його, рекомендуєм зробити фотографію проводів, щоб потім правильно і у потрібному порядку їх під'єднати. Далі відкручуємо кріплення Тена. Як правило, він закріплений однією гайкою. Послаблюємо її і вдавлюємо гвинт. Плоским предметом, можна викруткою, піддягаємо ТЕН і дістаємо його.
Після цього знімемо патрубок, який закріплений до бака. Від'єднуємо хомути та прибираємо дроти, які можуть бути прикріплені до баку. Підбираємося ззаду до машинки, знімаємо приводний ремінь. Далі роз'єднуємо роз'єми проводів, які ведуть до двигуна машинки. Відкручуємо саморізи, які фіксують двигун та дістаємо його, потягнувши на себе.
Потім необхідно відкрутити гвинти, якими зафіксовано амортизатори. Відокремлюємо їх нижні частини від стінок машини. Тепер залишилося зняти пружини і бак можна діставати. Все це треба виконувати дуже акуратно. Головне, щоб бак не випустити з рук. Тепер знятий бак можна покласти на стіл. На ньому буде більш зручно продовжити процес розбирання. Гума, з якої зроблена манжета, може зіпсуватися під час ремонтних робіт. Тому її рекомендується зняти. Для початку варто відзначити її положення за допомогою маркера. Далі приберемо хомут, який залишився і витягнемо манжету.
Бак кладемо так, щоб було зручно знімати шків. Шків закріплений на одному болті, який необхідно відкрутити. Після того, як шків знятий, необхідно втопити вал всередину бака.
Спробуйте зробити це руками, проте, якщо не вийде, можна користуватися гумовим молотком. Далі розбираємо бак на дві частини. Як правило, вони кріпляться засувками або з використанням гвинтів.
Коли частини бака розділені і барабан знятий, необхідно оглянути стан хрестовини, валу і втулок. Якщо пральна машинка працювала довгий час з поламаними підшипниками, то є велика ймовірність того, що ці деталі пошкодилися остаточно.
Так, на хрестовині може з'явитися тріщина. Вал може зіпсуватися так, що новий сальник не зможе стримувати воду. Також вал може отримати люфт і в такому положенні він довго не пропрацює. Якщо якісь з цих поломок помітні, то ремонт потребуватиме додаткових капіталовкладень.
Після цього необхідно зняти підшипник. Для цього знадобитися молоток і зубило. Беремо ту частину бака, в якій розміщуються підшипники і вибиваємо їх з використанням цих інструментів. Вибиваємо їх досить акуратно, так, щоб не пошкодити бак.
Зазвичай, під час удару з підшипником випадає і сальник. Якщо він не випав, то витягуємо його. Місця кріплення підшипників на баку ретельно обробляємо, прибираємо бруд і все, що там може бути. Далі їх варто обробити за допомогою мастильних речовин. Після чого, за допомогою молотка та зубила встановлюються нові підшипники. Не забудьте встановити і добре змастити сальник. Після чого збираємо бак. Шов бака і прокладку необхідно добре обробити водонепроникним герметиком.
Далі залишилося лише ретельно зібрати всю машинку. Після її складання проводиться тестове прання, щоб переконатися у якісній роботі нового підшипника.